Et link katalog er en hjemmeside, som fungerer som et elektronisk opslagsværk, hvor link og beskrivelse til andre hjemmesider er kategoriseret. Kategoriseringen kan være opdelt efter branche, geografi, information, produkter eller ydelser.
Bliv fundet i link kataloger og få fordele!
-
Grupperet data giver meget relevante brugere.
-
Mange gange er der en række hjemmeside som linker til et link
katalog, hvilket giver øget relevans til linkkatalog
registreringen.
-
En link katalog registrering kan give øget relevans i
søgemaskinernes resultat lister.
Hvorfor er link kataloger en vigtig informationskanal?
Mange betragter registrering i link kataloger som er naturlig
del af en effektiv linkbuilding og god
søgemaskineoptimering. Det er en af faktorerne, men ikke den
eneste, man er nødt til at arbejde med i online
markedsføring når resultater skal skabes.
Virksomhedsdata i et linkkatalog kan give en høj grad af relevans,
da det i mange tilfælde er blevet sorteret og vedligeholdt af en
eller flere redaktører, som gennemgår tilmeldinger. Fordi tilmeldte
websteder bliver grupperet i katalogerne er brugerne af link
kataloger tilvænnet til at være specifikke, og dermed høj
relevante, når de bruger et link katalog.
En registrering i et linkkatalog, giver som udgangspunkt
samtidig en øget relevans i søgemaskinerne, fordi søgemaskinerne
betragter link henvisninger som point givende for en hjemmeside.
Nogle link kataloger betragtes som ekstra vigtige for søgemaskiner,
fordi de er store og fordi alle registreringer har været igennem et
redaktionelt review hos en link katalog redaktør. Der findes både
kataloger som er gratis at blive optaget i samt tilmeldinger som
man skal betale for. Link kataloger som dmoz eller Yahoo er nogle
af de største og mest kendte, men der er også mange mindre link
kataloger som f.eks. Linkliga, det danske katalog Guestbook4all eller det lidt mindre newlinks, som er
dansk baseret.
En god grundregistrering i link kataloger kan stadig godt betale
sig, da alle henvisninger med link hjælper med at øge den autoritet
en hjemmeside har hos søgemaskinerne.