Google taber igen markedsandele på søgning, og har nu tabt 4,1 procent siden december 2009.
Søgemaskiner markedsandele
De nyeste tal for brug af søgemaskiner i USA er nu kommet fra
Comscore, og Google har igen på blot én måned fra juni til juli
2010 tabt ca. 1 % af markedsandelen blandt de større søgemaskiner.
Dette betyder at Google siden december 2009 har tabt 4,1% af
markedet for søgning i USA.
Markedsandele for de 5 største søgemaskiner i USA.
Google:
Jul 2010: 61,6%
Jun 2010: 62,6%
Maj 2010: 63,7%
Apr 2010: 64,4%
Mar 2010: 65,2%
Feb 2010: 65,5%
Jan 2010: 65,4%
Dec 2009: 65,7%
Yahoo:
Jul 2010: 20,1%
Jun 2010: 18,9%
Maj 2010: 18,3%
Apr 2010: 17,7%
Mar 2010: 16,9%
Feb 2010: 16,8%
Jan 2010: 17,0%
Dec 2009: 17,3%
Microsoft:
Jul 2010: 12,6%
Jun 2010: 12,7%
Maj 2010: 12,1%
Apr 2010: 11,8%
Mar 2010: 11,7%
Feb 2010: 11,5%
Jan 2010: 11,3%
Dec 2009: 10,7%
ASK:
Jul 2010: 3,5%
Jun 2010: 3,6%
Maj 2010: 3,6%
Apr 2010: 3,7%
Mar 2010: 3,8%
Feb 2010: 3,7%
Jan 2010: 3,8%
Dec 2009: 3,7%
AOL:
Jul 2010: 2,2%
Jun 2010: 2,2%
Maj 2010: 2,3%
Apr 2010: 2,4%
Mar 2010: 2,5%
Feb 2010: 2,5%
Jan 2010: 2,5%
Dec 2009: 2,6%
Kilde: Comscore
Kommer vi til at se dette i Danmark ?
Spørgsmålet er om denne tendens også vil slå igennem i Danmark ?
Google har i hvertfald travlt med at levere nye funktioner til
brugerne, og i Danmark har de da også testet et bing.dk lignende
layout uden at brugeren var nødt til at logge ind på sin google
konto først.
Gad vide hvilke tiltag fra Google vi ser i nær
fremtid?
Hos Next Level Marketing har vi arbejdet med søgeoptimering siden 1998, og der
bruges dagligt meget tid på at følge udviklingen inden for markedsføring online og søgning på
søgemaskiner.