Styrk eller beskyt dit firmas omdømme på nettet!
Reputation management kan styres ved hjælp af en søgemaskineoptimering
strategi, der fokuserer på at skabe bedre brugeroplevelser.
Reputation management er blevet et vigtigere og mere udbredt
virkemiddel, når det handler om at sikre sit firmas omdømme på
nettet. Dette med god grund, da information på nettet er let
tilgængeligt, og det rykker store omsætninger, når forbrugerne
bliver påvirket af enten positiv eller negativ information på
nettet, om dem de vil handle med.
Hvornår har dit firma behov for Reputation management?
Der er 2 forskellige situationer, hvor det kan være
hensigtsmæssigt, at arbejde med reputation management.
Hvis dit firma ønsker at
fjerne/flytte negativ omtale
Ved reputation management, undersøger vi nettet for, hvilke
resultater der dukker op om dit firma. Dette gøres ud fra
søgninger, som jeres potentielle og eksisterende kunder kunne finde
på at benytte sig af, når de søger efter information, der dækker
over de ydelser og services jeres firma leverer. Når disse
søgninger foretages, undersøges data for eventuelle resultater, i
ikke ønsker at blive identificeret med. Når det er blevet
konstateret, hvilke informationer i ikke vil identificeres med, så
begynder vi arbejdet med, at “flytte” disse ting væk fra side 1, så
sandsynligheden for at de informationer bliver fundet, bliver
væsentligt formindsket.
Firmaer undervurderer desværre ofte, hvor meget skade dårlig
omtale på nettet, kan påvirke deres potentielles kunders
beslutning. Der skal så lidt til i en digital verden, hvor de
søgende med få klik er inde hos din konkurrent i stedet, da der jo
ikke stod noget dårligt om dem i søgeresultaterne.
Hvis dit firma ønsker at fremhæve
positiv omtale
Reputation management kan også dreje sig om, at man har
forskellige positive ting om ens firma, man gerne vi have gjort
synlige, eksempelvis udtalelser fra kunder., eller hvis der har
været dialog på debatsider, hvor ens firma bliver fremhævet, i
forskellige positive sammenhæng, så er det også noget man ønsker
ens potentielle kunder skal finde.
Ligesom negativ omtale kan være med til, at nogle af de
potentielle kunder fravælger jeres firma, så kan den positive
omtale få en del af jeres potentielle kunder til at vælge jeres
firma frem for konkurrenternes.
Reputation management – Integrer det som et medie
Firmaer bruger i dag tusinder, i nogle tilfælde millioner af
kroner på, at opbygge deres omdømme via forskellige medier.
Integrer Reputation management på online medier, som en del
af strategien for at styrke dit firmas identitet.
Ønsker du et uforpligtende møde, eller bare at høre mere?
Så ring til 70 23 80 23 eller
udfyld kontaktformular, så ringer
vi dig op.